diumenge, 3 de juliol del 2011

Des d'avui i fins diumenge que ve, penjaré cada dia una curta crònica del relat en forma de diari amb el qual he guanyat el 12è Certamen literari  Premi Ciutat de Sant Andreu de la Barca, en la modalitat de relat curt en català. Aquest certamen l'organitza el Fòrum Cultural Gaspar de Preses forumgaspardepreses.blogspot.com i l'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca, entitats a qui agraeixo el premi i la iniciativa.


DIARI D'UNA INVASIÓ SUBTIL    ( I )

Diumenge. Dia 1er.
Només despertar he tingut la certesa que alguna cosa grossa havia de passar. Una olor de cafè omplia l’ambient i això no passava des que visc sol. He baixat a la cuina i m’he trobat un avi, menut i arrugat, assegut a taula, prenent cafè i menjant-se les meves magdalenes. M’he fregat els ulls, pensant que  era cosa de la son, però no.
Bon dia  –m’ha saludat l’home amb naturalitat–  ha dormit bé?
Què representa això? Qui sou vos?  –He cridat amb certa irritació–.
Em dic Calders, sóc jubilat i m’acabo d’ instal·lar. Aquesta casa és prou gran, a vostè li sobre espai i li falta companyia i jo sóc un pobre vell sense família ni llar.
He pensat que no havia conegut mai ningú tan barrut, i he estat a punt de cridar a la policia,  però el pes de l’argument m’ha fet donar-li la raó, la casa és gran i a mi fa temps que em cau al damunt.



5 comentaris:

Pep Elias ha dit...

Enhorabona, Ricard! Pel conte i pel premi.Ja ho veus: ara no pots parar!

Berta ha dit...

M'alegra que el conte guanyès, és un dels que recordo més. Ànims i endavant!

Ricard Closa ha dit...

Gràcies Pep. Una mica teu també és.

Gràcies Berta. Per ser-ne una mica còplice.

Eva ha dit...

Enhorabona pel premi! Feia dies que no passava per ací. De moment m'està agradant molt el conte, ja veurem en què para la cosa...

Ricard Closa ha dit...

Gràcies Eva.
Qui sap on anirem a parar...